Korzyści z targów

Nigdy nie przychodzi taki czas, w którym firma może sobie pozwolić na brak reklamy, promocji, czyli na urlop od szeroko rozumianego marketingu. Nawet najbardziej ugruntowane marki o stabilnej pozycji na rynku nie przestają inwestować w zabieganie o lojalność klientów.
Atutem targów jest formuła face to face, pozwalająca na bezpośredni kontakt z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. O tym, że taka forma jest skuteczna świadczy chociażby to, że bardzo wiele firm, które raz świadomie wybrały prezentację na targach jako element budowania wizerunku i pozycji na rynku coraz częściej prezentuje tam swoje produkty po raz kolejny.

Udział w każdej imprezie targowej wiąże się z wieloma korzyściami. Oto niektóre z nich.

Korzyści dla wystawców:

  • zademonstrowanie obecności firmy na rynku (twierdzi tak 83% badanych),
  • prezentacja nowych produktów (79%),
  • podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi klientami (78%),
  • pozyskanie nowych klientów (77,6%),
  • wzrostu świadomości na temat produktu (58% firm),
  • wymiany oraz zbierania informacji o rynku (50% firm),
  • rozpoznania życzeń klientów (50% firm), wywierania wpływu na decyzje klientów (33% firm),
  • zawierania umów sprzedaży (29% firm).
     (Źródło: Austellungs- und MesseAusschuss der Deutschen Wirtschaft - EMNID Institute Deutschland)

 

Korzyści dla zwiedzających:

  • kompletna, syntetyczna i neutralna informacja,
  • doskonała porównywalność ofert,
  • możliwość obiektywnej oceny,
  • 54% gości odwiedza targi, aby obejrzeć nowe produkty lub usługi,
  • 48% zwiedzających poszukuje informacji,
  • 40% pragnie być na bieżąco z nowymi technologiami,
  • 15% odwiedza targi, aby nawiązać kontakty biznesowe.
    (Źródło: Exhibition & Event Association of Austria)

 

Interaktywność:

  • targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii,
  • nowi klienci - na targach nawiązuje się pierwsze kontakty z potencjalnymi klientami,
  • obecni klienci - targi umożliwiają odświeżenie kontaktów oraz prowadzenie dialogu z klientami podczas spotkań face-to-face (87% ankietowanych specjalistów od marketingu uważa, że komunikacja bezpośrednia, tzn. twarzą w twarz z klientami, partnerami handlowymi i przedstawicielami mediów, jest niezbędna jako element strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa (Źródło: Association of Exhibition Organisers, Benchmark Research),
  • dawni klienci - na targach odnawia się kontakty z byłymi klientami, mając okazję do przedstawienia nowej oferty.